Sommar resan 2014 del.1

Publicerat i: Bortom 2014, Sveriges nästa top model, amsterdam, blogg, danmark, england, guardians of the galaxy, hanapee, köln, london, nikonD3100, podcast, resa, road trip, ruiner, rödby, shane dawson, sommar, tyskland, växbo
Hej, så det här är del. 1 av Sommaren 2014 inläggen. Jag kommer de närmaste dagarna/veckorna göra inlägg över resan och berätta och illustrera det.

Vi åkte tidigt på morgonen den 5 Juli. Road trip och en massa podcast var det. Jag fick ont i ändan och så klart slut på batteri på typ alla min tekniska prylar.Hann dock göra ett litet inlägg på vägen: http://whiteshadows.blogg.se/2014/july/hanapee-och-shane-dawson-i-lurarna.html
Senare på samma dag kom vi fram till några ruiner vid vättern. Med macka, choklad och dricka i sig bar det av igen.
På kvällen så kom vi fram till Danmark där vi sov över på en liten camping i Rödby, för att nästa dag kunna ta färjan till tyskland. Lilla byn Rödby hade så mycket som en pizzeria och en pytte liten mataffär som redan stängde vid 18.00. Japp middagen blev vad man kan kalla litet.
05.00 den 6 juli vaknade vi av en full och högt sjungande dansk utanför vårat tält. Vi packade ihop och tog färjan 06.00 till Tyskland. Det var en härlig och fin soluppgång och lite frukost fick vi också i oss. Det tog bara 30 min till Puttgarden/ Tyskland från Rödby/ Danmark, så väl framme kunnde vi bara sitta kvar i bilen och åka mot Köln/ Tyskland.
Jag stannade i Köln i en dag, för att sedan ta flyget till London på måndag den 7 Juli. Mamma och hennes killa var kvar i Köln, varpå jag och pappa spenderade några härliga dagar i LONDON! så ett London inlägg finns att se framemot till! och mycket mer....
Elina

Uppdatering från idag: Idag var jag i Växbo och hämtade en mugg som jag gjorde själv (växbo inlägg kommer snart!) sedan så har jag hängt i sängen hela dan och njutit av min sista sommarlovs dag. I kväll så ska jag kolla på Guardians of the galaxy men först ska jag dusha nu. Hejdå! Puss

Och det här är  redan en liten sneak peek på London inlägget: