Sommar resan Del. 4 Amsterdam

Publicerat i: Bortom 2014, Söderhamn, amsterdam, anne frank, bada, bergen aan zee, blogg, casies, damrak, holland, juli, london, nederländerna, prinsengracht, resa, sol, sommar, sommarlov, varmt, vondelpark
Del. eller vänta vad är det för del... ehhh det ska nog vara del. 4 tror jag, eller? :P
I varje fall, i den här delen får ni följa med mig till Amsterdam! Jag kom tillbaka från London den:11 Juli och åkte sen vidare till amsterdam den 14. De två dagarna i mellan spendeade jag i Köln med släckten och såg så klart när Tyskland vann VM! 
Så måndag morgon åkte vi (mamma, hennes kille, min morbro och en nära vän till familjen) till Amsterdam. Jag har varit i Amsterdam när jag var liten, men det var et tag sedan. Kan också passa på att säga att vi åkte till Amsterdam för att en släktning till mig hade dött och min morbro skulle på bergravningen, vi hann dock inte gå på begravningen. Min mormor kom från Amsterdam så jag har lite släkt kvar där.
Väl framme i Amsterdam i varje fall så gick vi till vårat hotell som låg mitt i centrum (på gatan Damrak). Sedan så började vi att utforska staden. Eftersom att varken jag eller mammas kille hade varit/sett i Amsterdam så fick vi i stort sätt se typ allt genom att gå runt och runt hela dagen. Jag är inte så bra på att veta vad allt hette men jag kommer ihåg att vi gick till Prinsengracht där man också kan se Anne Frank huset och senare på dagen gick vi också till Vondelparken och mellan det så gick det antal timmar så jag vet inte vart vi gick då. Men, men det var i varje fall en härlig och varm dag och med detta minne vill jag verkligen gärna komma tillbaka dit. Dagen där på så åkte vi till Bergen aan Zee och spenderade 2 1/2 dagar på stranden där innan vi sedan åkte hem.
Kram Elina
 
Ps: detta blir nog det sista rese inlägget efter detta vill jag verkligen sätta igång att blogg mer och bättre.
 
 
 
Dagen där på åkte vi till Bergen aam zee. Men eftersom att jag helldre ville bada än att ta kort blev det bara några få... :)
 
 
 
 
#1 - - Ida:

Så fina bilder!

Svar: Tack :)
Elina