Sthlm och en jäkla massa text!

Publicerat i: Dag för dag bb cream dream fresh, beyond retro, blogg, bloggar, edda zingmark, elsa billgren, engelska, era, gamla stan, john green, krönika, m.a.c, mac 217, maybelline, podcast, schweiziska konditoriet, smink, sommar, sthlm, stockholm, stockholm central, sverige, svett, södermalm, text, tåg, vapiano, åhlens, åsikt
Japp, igår så var jag i Stockholm, eller så som jag alltid skriver för att jag egentligen är för lat för att skriva hela jävla ordet: Sthlm, plus det får mycket bättre plats på Snapchat!
I varje fall... Så igår klockan 06.00 blev jag tvungen att ta mig ur sängen för att hinna med tåget 07.20! Som ni kanske vet så är jag inte så mycket för att kliva upp tidigt, jag är mer av en kväll människa. Så vi sitter på tåget (mamma o jag) och jag lyssnar på Ebba Och Fannys podcast (som är grym, ni måste lyssna på den!!!) ja, så efter ett tag så börjar jag slumra till... Och ni vet säkert kännslan av att sova i bilen, tåget eller flygplanet, man får ont i nacken och känner sig allmänt obekvämt!
I Sthlm väl framme är luftfuktigheten på topp och den där klibbiga värmen blandas till slut med ös regn och blixtar!
Ni kanske också vill veta vad jag köpte?! (Hmm ni kanske inte, men jag kommer ändå att berätta det!) så mitt goal får att åka till Sthlm var att gå på Beyond Retro (ligger på Södermalm) för jag älskar Elsa Billgren och vintage kläder! Om du har följt mig ett tag så vet du nog att jag gjorde ett inlägg över henne ett tag sen ;)
På Beyond Retro köpte jag en fin kjol (jag betalade 299kr för den vad jag egentligen tycker är för mycket, vad tycker ni?). Sedan så köpte jag BB cream dream fresh från Maybelline i light och en John Green bok. Men sen så gick vi in på Åhlens huset som det på först våningen finns en massa smink och m.m på. Och där så köpte jag äntligen m.a.c 217 blending brush och ögonskuggan Era från m.a.c! Så jag vet att m.a.c är rätt så dyrt men det var ett efterlängtat impuls köp!!!
Det roliga va att alla där på m.a.c stället pratade brittisk engelska, inte bara med kunderna untan också med varandra... Har ingen anning varför, vet ni?
Ja, och vet ni vem jag träffade där bland m.a.c sminket ESLA BILLGREN, jag vågade dock inte säga hej men jag såg henne!!!
Sedan så gick vi runt på hela stan så att mina ben gjorde rätt så ont. Juste mamma köpte också ett par vin röda Vans till mig som jag älskar! 
Vi fikade på Schweiziska konditorien på gamla stan och åt middag på Vapiano!
Så nu har jag skrivit en massa och här kommer det också några bilder!
Kram på er!

Elina 
(som inte läste igenom inlägget innan hon publicerade det, så vem vet vad det är för stav fel...)