Vardags smink!

Publicerat i: Maskeringen Max factor, blending brush, blogg, bourjois bronze 52, buffer brush, core collection, d&m, ebelin, eye penn, facefinity 45, false lash effect fusion, foundation, h&m, in the nude, lipgloss, m.a.c, mac 217, manhattan, mascara, naked 3, picnic in the park, puder, real techniques, rimmel london, skönhet, smink, smink borstar, stay matt 001, tanya burr, tyskland, urban decay, w7, warm almond
Idag tänkte jag visa lite av mitt vardagliga smink. Det sminket jag brukar använda varje morgon till skolan m.m.
Mycket av detta smink har jag faktiskt köpt denna sommar, ja eller allt kan man nästan säga. Så om vi börjar uppe i vänstra hörnet ser ni ett Tanya Burr lipgloss i Picnic in the park, som några kanske vet så är Tanya Burr en youtuber som tidigare iår släppte sin egen makeup linje. Uppe i mitten ser ni en Manhattan ögonbryns penna i 99w. Ovanför den finns det en Max factor false lash effect fusion, volume & length mascara (med ett otroligt långt namn... :D). Uppe i högra hörnet finns ögonskuggs paletten In the nude från W7. Denna palet är väldigt lik till Urban decay Naked 3 men mycket mycket billigare men ändå väldigt bra. På vänstra sidan ute i mitten ligger det en eye penn från H&M i en champange färg. På högra mitten siden finns det min Max factor facefinity 3 in1 foundation i warm almond 45. Under den ser ni ett Rimmel London stay matt puder i 001, detta pudret ger ingen färg i 001 det är mer som ett genomskinligt matt puder. Under den är min Bourjois bronzer i 52, denna bronzern luktar som choklad och ger en väldigt fin varm färg. Nu kommer vi in på min borstar, och jag kan också säga att jag verkligen älskar smink borstar och har därför lite för många. Så dessa borstar är de jag använder mest men det händer ofta att jag byter till andra beroende på. De svart/guldiga borstarnba är från Real techniques och detta är core collection som innehåller en buffer brush, contour brush, founadtion brush och också en liten läpp borste som jag inte använder så ofta (inte med på bilden). Sedan har vi min puder borste som är från ebelin i tyskland. Mina ögon borstar i vit guld är från H&M och är super bra, kan verkligen rekomendera dessa två från H&M. Sedan har jag en m.a.c 217 som är den perfekta blending brush. Jag har också en ögonfrans böjare på bilden, men minns dock inte vart den kommer ifrån.
 
Hoppas att ni gillade det här lite annolunda inlägget.
Kram Elina :)
 
Tipsa mig gärna om ni vill ha fler smink och skönhets inlägg i framtiden!