SS15 = 1970-talet

Publicerat i: Dag för dag, Ekipering 1975, 2015, 60-tal, 70-talet, 90-talet, Flower power, Hippie, Nationellaprov, That 70's show, Twiggy, fashion 2015, förkyld, gogo girl, grunge, hipster, jeans, mode, nian, polo, prov, ss15, Ångest, älskar
Prov, förkyldning, snö och ångest allt på en gång. Jag har legat hemma hela veckan i världen jobbigaste förkylning och himlen har fått för sig att släppa ifrån sig all snö på en gång. Fått ångest på grund av att ha missat en hel vecka i skolan för den där jävla förkylningen. Och det blir inte bättre av att jag ändå gick till en lektion för att göra provet, men bröt tystnade typ var annan minut med att hosta och andra diverse ljud man ger ifrån sig när man är förkyld. Så har nu fått ångerst att jag missat en massa för proven och arbetarna som kommer och känner att jag nu borde panik plugga inför de nationellaproven! 
Jag orkar helt enkelt inte längre. Kan de verkligen vara så att man kan vara utbränd och överansträngt när man bara går i nian?! 
Ivf så missade jag skrisko åkningen på idrotten vilket typ var de ända jag hade längtat till i hela januari månad. Istället spenderade jag dagarna med att kolla på värdelösa filmen som jag inte ens hängde med i av all huvudvärk, hosta, snuva o.s.v.... 
 
Men eftersom att detta egentligen är en modeblogg så kommer det nu lite tips inför SS15! 
I vår handlar allt om 1970-talet. Tänkt 70-talet chic. Så en massa jeans, utsvängda jeans/byxor/manchester, blommiga klänningar, mocka kapor, läder, väskor med fransar, träskor och polotröjor. Hängde ni med där, de blev rätt så virrigt men tänk 70-talet i varje fall.
När de kommer till vårens smink så gäller det mer 60-talet, Twiggis kända mascara men och 70-talets romantiska bronziga bruna ögon (gogo girl). 
Till vårens hår så gäller det öppet med lösa lockar eller lite vågit men lite små flätor. Tänk hippie chic och de ska gå snabbt, lägg inte ner så mycket tid på håret!
 
De var nog allt, nu kommer de lite bilder som vanligt. 
Kram Elina
 
ps: jag vet hur mycket alla älskade höstens 90-tals look (jag gjorde det ivf) men den är över! Inse det, det är 60-70-talet som gäller nu. (Sorry ifall jag låter arg, men orkar inte se några fler loom bands och miley hår!)