I stunden, i värmen och i sommaren

Publicerat i: Dag för dag ac, amerikanska, berlrlin, brunch, buss, cyckla, fotografera, färgpigment, förkyld, gitarr, havet, hängmatta, i nuet, i stunden, instagram, john green, jordgubbar, just nu, kolbullar, kompisar, livet, lägenhet, läsa, melon, musik, pankakor, pasta, picknick, resa, saknar, sirap, skatön, skugga, sol, sommar, sommarlov, spritkök, taizé, teen, tomat, trädgård, vandra, vatten, vindruvor, vänner, värme, växter, ägg, älskar
Denna veckan har jag levt i nuet, i sommarlovet, i värmen, i känslan och i stunden. Jag haft en picknick med en kompis i hennes trädgård. Jag har brunchat med några kompisar och gjort pannkakor, ätit jordgubbar och meoln allt under ett härligt litet träd i den varma skuggan. Sedan har jag åkt till en annan stad gått runt och njutit av livet och värmen för att sedan laga pasta med tomatsås i min kompis alldeles för varma lägenhet. Jag har vandrat och ätit mat gjort på spritkök. Sedan har jag sovit i hängmattan och cycklat genom stan. Jag har läst ut nästan hela min bok i den kalla bussen med AC på, vilket som har gjort mig förkyld. Och sedan har planterat några växter och provat att måla med ägg och färgpigment. Jag även försökt hålla kontakten till alla mina kära från Taizé och jag har börjat att spela gitarr igen.

På tisdag åker jag till Berlin, jag lovar att skriva när jag är tillbaka. Puss och Kram, Elina :) 









Instagram: @elinamarike 
#1 - - Sarah:

Mysigt me picknick :)

Svar: Älskar picknick, hade ju tre på en vecka :)
Elina