En vardaglig höst sminkning!

Publicerat i: Maskeringen 21 goldenn beige, Loréal paris, Max factor, Paris Frankrike, berry läpstift, bourjois bronze 52, catrice 350, diy, era, facefinity 45, false lash effect fusion, h&m, höst, london, m.a.c, mac 217, photoshop, real techniques, rimmel london, smink, smink borstar, vanity, vardag, wet n wild
Som lovat så kommer det ett smink inlägg idag!
I den här sminkningen använde jag mig bl.a av läppstifter jag gjorde själv. Inlägget över hur man gör det finns lite längre ner ;)
Jag börjar med att applicera min Max Factor Facefinity 3 in 1 foundation i färgen Warm almound 45 med en Real Techniques buffing brush. Sedan tar jag mitt Rimmel London Stay matte puder i 001 Transparent på min ebelin puder borste. Nu har jag skapat grunden och fortsätter med att applicera min Bourjois Paris Délice de poudere 52 som är en bronzer för att konturera mitt ansikte. För detta använder jag min Real Techniques contour brush. Jag fortsätter med att bortsta igenom mina ögonbryn för att sedan applicera Catrice 350 Starlight Expresso som är en matt brun ögonskugga med en snedskuren borste. Nu börjar jag med ögonen och börjar med att applicera m.a.c Era över hela ögonlocket med en en vanlig shader brush från H&M. Sedan tar jag min m.a.c 217 borste med Wen n wilds E249 Vanity palett där jag tar en medelbrun matt färg för att applicera i mina ögon veck. Efter det tar jag den mörkbruna färgen i Wet n wild palletten Vanity för att lägga den som en eyeliner. Till det använder jag en snedskuren bortste som passar perfekt för att lägga puder eyeliner. Nu tar jag och lägger Loréal Paris Color appeal i 21 Golden beige för att highlighta inre hörnet av ögat. Jag böjer ögonfransarna och applicera sedan min Max Factor False lash effect fusion mascara. Till slut så tar jag min Real Techniques Detailer brush för att applicera mitt läppstift. 
Hoppas att ni gillade den här vardagliga locken som jag har på mig rätt så ofta nu för tiden. Om ni vill se min höst sminkning som jag också gör väldigt mycket nu, komentera nedan!
Kram Elina