Komedi på Brükliplatz

Publicerat i: Bortom, Dag för dag air berlin, alexanderplatz, arlanda, berlin, bio, birdman, brükliplatz, flyga, grått, instagram, jobbigt, kallt, komedi, kul, lush, made in hellwitzia, marco rima, premiär, regn, resa, sas, schweiz, sjuk, snö, sol, tegel, txl, tåg, zürich
Hej, jag är tillbaka i sverige landet! Kom hem i fredags egentligen... Orkar inte berätta så mycke över Schweiz/Tyskland resan. Men jag kan skriva lite kort. Jag flög på måndag från arlanda till Zürich och var framme på måndag kväll. På tisdag gick vi (pappa o jag) på en lite rundvandrig i inner stan. För att sedan på kvällen gå på komedi show premiären pappa och Marco Rima hade skrivit. Marco Rima som är komikern var på scen och uppträde med hans show Made in hellwitzia på schweiz/tyska, vilket som innebär att jag knappt fattade något. Jag fick lära känna alla andra i pappas komedi krets backstage och Kollade på pressen som enbart intervjuade "stjärnorna" och uppklädda människor som var på premiären. På onsadg flög pappa och jag till Berlin. Och på torsdag shoppade vi lite runt Alexanderplatz. Jag spenderade bra mycket pengar på lush och sedan gick vi bio och såg Birdman. Torsdag kväll packade jag och på fredag morgon klockan 08.15 gick flygplanet hem igen. Är rätt så säker på att jag såg Robin stjärnberg på Berlins flygplats. Men vem vet, de kanske bara var någon som liknade Robin och hade coola kläder på sig, som också skulle till arlanda just då. Men nu är jag hemma i varje fall. Jag har dessvärr planerat att skriva en uppsats till svenskan och slöjden som ska in vecka 12. Så de blir inte mycket till lov för mig då jag knappt börjat på uppsatsen som ska vara runt 10 sidor lång typ.
Ha det så bra. Så hörs/ses/jag skriver någon gång då jag är klar med min jävla uppsata!!!
Kram Elina 
 
PS: det regnade så gott som alla dagar jag var i Schweiz och Tyskalnd, förutom torsdag. Den var helt ok faktiskt, lite sol men ändå kallt typ... Men resten var blöta o kalla!