Sommar resan del.2 LONDON

Publicerat i: Bortom 2014, 221b, acton, backer street, buckingham palace, harry potter, heatrow, london, love, piccadilly circus, resa, river thames, sherlock holmes, sommar, stansted, the shard, tower of london, uk, vapiano, warner bros
Som lovat så kommer nu del. 2 av sommar resan 2014. Den här gången är vi i London!!!
Så måndag den 7:de Juli runt 17.00 flög jag och min far från Köln till London, Heathrow. Väl där så var det redan rätt så sent så vi åkte till hotelet och åt och sov. Dagen efter så klev vi upp redan runt 08.00 för att äta en riktigt brittisk frukost med te och marmelad. Sedan så åkte vi till rondellen utanför Museum of London där våran hop on hop off buss skulle åka från. Kan också säga att vädret var ett typisk London väder, grått, halvt regn och kallt. Så med bussen åkte vi sedan runt i London och lärde känna staden. När vi hade åkt runt i cirka 2-3 timmar genom Londons packade gator kom vi fram till Tower of london där vi sedan tog en båt tur upp för River Thames till Westminster. Väl där gick vi runt och tog så klart en massa kort på Big Ben. Sedan gick vi igenom St James´s park för att komma fram till Buckinghamn palace där vi fick se en massa uppklädda människor med stora hattar. Därifrån gick vi lite runt igenom westminster och åkte sedan lite mer runt med hop on hop off bussen för att sedan åka tillbaka till hotellet igen.
Dag 2 i London så åkte till till Warner Bros. Studio tour, The making of Harry Potter. Och jag som stor HP fan ÄLSKADE det. Men ett Harry Potter London inlägg blir nog del.3 av detta.
Innan vi åkte till HP så tog vi oss också eb sväng förbi Baker street 221b där den berömde dedektiven Sherlock Holmes bodde. Jag är också ett stort fan av Sherlock Holmes BBC serier och har själv också läst till SH. 
Dag 3 i London började med att besöka Piccadilly Circus och en liten sväng in till China town. Där ifrån gick vi sedan på carnaby st, Regent st. och Oxford street. På Oxford street köpte jag en massa smink som jag också snart vill göra ett inlägg över, ett slags London Haul inlägg tänkte jag. Sedan så gick vi till Hyde park och där ifrån åkte vi till London Brige och tog oss upp på The Shard. Utsikten var helt fantastisk och då började det gråa vädret äntligen klara upp och vi fick se lite sol. Jag rekomenderar verkligen att åka upp på the shard när man är i London! Sedan så åkte vi tillbaka till Oxford street och gick och åt på Vapiano. 
Sista dagen åkte vi till Baker street och tog där ifrån en buss till Stansted, London för att åka hem...
 
London var helt enkelt fantastisk och jag kan bara längta tills jag åker tillbaka dit.
Kram Elina :)
 
Dag 1.
 
Dag 2.
 
 
Dag 3.
 
 
Sista dagen.
 
 
 
Så frågan är om ni ens orkat bläddra ner hit... jag vet att det var en massa bilder, men jag tycker att bilder kan berätta mer än tusen ord så här fick ni LONDON!