DIY drömfångare

Publicerat i: Dag för dag diy, drömfångare, fjädrar, gör det själv, ide, insperation, lördag, mobil, söndag, tumblr, youtube, älskar
Igår så såg jag på några Tumblr inspererade videos på Youtube. Där fick jag se en drömfångare flera gånger. Så efter att ha kollat på en DIY på drömfångare så bestämde jag mig för att också göra en.

Du behöver:
En trä-ring i bra storlek eller metaltråd som du kan forma till en ring.
Tjockare tråd eller pappers tråd.
Mellan tjockt tråd till själva nätet.
Valfria fjädrar.

Så här gör du:
Börja med att ta din trä-ring eller en metalring som du format själv. Ta den tjockare tråden eller pappers tråden och linda den runt ringen.
Sedan så tar du den mellan tjocka tråden och börja göra själva nätet. Börja med att göra en knut och sätta fast tråden på ringen. Sedan så tar du tråden med ca.2-3 cm mellan rum och lindar den runt ringen två gånger. Kolla så att tråden hänger lite lösare så att det blir ett slags vågit mönset i hela ringen. (Kände att det var svårt att förklara, så om du inte förstog vilket jag förstår. Kolla in en diy drömfångare på youtube). Med det så blir det ett slags stjärn mönster ju fler varv man gjort. Tillslut så gör du bara en liten knut i mitten, så är du klar med nätet. Ta sedan valfria fjädrar och fäst dem på tre olika långa trådar som du sedan fäster på själva ringen. 
Häng upp den på en liten tråd... Och sen är du klar.

Hoppas att ni gillade ideen om en tumblr inspererad drömfångare.
Elina :)



#1 - - Agnes:

så fint det blev, älskar drömfångare!!

Svar: Tack :)
Elina