Shorts väder!

Publicerat i: Dag för dag agnes, artister, blogg, blommor, bob marley, cykla, foto, glass, h&m, hanapee, hanna persson, hungry hearts, ipad, just go, lektion, lindex, linus svening, maj, martin huss, musik, oh my!, rast, schools out, shorts, skog, sol, sommar, sovmorgon, svett, söderhamns kuriren, the fooo, the nause, ung, varmt, älskar
Idag, igår och på måndag har det helt klart varit shorts väder. Det är 20 grader varmt och alla går i sommar kläder. Så mycket som jag älskar att åka skidor på vintern älskar jag också att sommaren äntligen är här! Det är så skönt med äntligen lite värme efter ett halv års kyla snö och regn... Idag så har jag haft en randig t-shirt från lindex och ett par mörkblåa shorts från H&M och ändå så har jag svettats ihjäl! Cyklade till skolan idag och senare på kuriren möte. En sak som jag bara måste säga är att: Jag började 09.45 och hade sedan lektion till 10.55. Men läraren lät oss redan gå vid 10.45 så vi hann äta lunch och gå på stan. Sedan så skulle vi ha musik från 11.25 till 12.55. Vi spelade Bob Marley, vilket som inte gick så bra. I varje fall så fick vi sluta redan 12.20 så vi gick på stan igen, provade kläder på H&M och åt glass! 
Senare på dan så cyklade jag hem, va ute och sprang så att svetten bara rann och lyssnade på musik. Som jag har nämnt i min podd så lyssnar jag mycket på Hanapees otroliga podcast, där Hanna Persson och Martin Huss pratar och har kul. I varje fall så kollade jag in Martins band Oh My! De var grymt bra och jag kan bara säga Love it! 
Sedan så pratade jag med min chef på kuriren ung om hur det blir med några artist intervjuer. Söderhamn har årligen något som kallas Schools out där det är aktiviteter och artister som kommer. I år så kommer The Fooo, Agnes, Linus Svening och The Nause. Jag tänkte först intervjua Agnes med jag ska nog ta The Nause istället. 
Ha det så bra och varmt!
Kram Elina :D

Oh My - Just go http://youtu.be/CORq9UQT6Zo 
The nause - Hungry hearts
http://youtu.be/AW9AyGWruuI