DIY: läppstift

Publicerat i: Maskeringen coop, diy, eget smink, gör det själv, h&m, höst, höst färg, lippgloss, lumene, läppsift, läppsyl, mörk hallon, smink, www.ebbazingmark.devote.se, ÖoB, älskar, ögonskugga
Idag så tänkte jag skriva om en enkel men dock så snygg DIY!
Jag har på senaste tiden fått för mig att jag älskar DIY så jag började göra ögonskuggor, läppstift och en massa annat. Men idag tänkte jag visa er hur ni kan göra ett snyggt hallon mörkt läppstift perfekt till hösten.
Det ända du behöver är:
- En liten behållare som passar bra för krämer eller läpp produkter (de hittar du på coop, ÖoB m.m.)
- En gammal ögon skugga som du inte använder längre.
- Ett läppstift som du inte använder längre.
- Ett läppbalsam/läppsyl eller vaseline.
- Sked, kniv, skål och en micro...
 
Du börjara med att ta lite av din ögonskugga och blanda ihop det i skålen med en sked tills det inte finns några klumpar kvar. Beroende på hur mycket ögonskugga du tar blir det mer pigmentarat. Sedan har du 3-4 mm av ditt läppsftift och lägger det i skålen. Tillsätt sedan en te sked vaseline eller 2-3 mm av ett läppbalsam och lägg det i skålen. Nu ställer du in skålen i micron och sätt micron på medeltemperatur i ca 45 sek. Ta ut skålen och kolla om det har blivit en enad massa. Blanda sedan till den lite med skeden och ställ den tillbaka i micron för ca 20-30 sek. Nu tar du fram den lilla behållaren och häller i läppstifts blandningen medans det fortfarande är varmt. Ställ sedan behållaren i kylskåpen för ca. 15 min. Nu är du klar och har ett eget personligt läppstift i din färg!
 
Tips: Jag har märkt att om du tar vaseline blir det inte så fast utan får mer en lippgloss/balsam finish. Om man tar en läppsyl får det mer en läppstifts konsistens.
 
Lycka till! :D