projektet: konstruktivism

Publicerat i: Fotografi 16, 1910, Söderhamn, alexander rodchenko, bild, fakta, foto, fotograf, fotografi, fotomontage, födelsedag, grattis, instagram, konst bild, konstnär, konstruktivism, moderna museet, moskva, perspektiv, projekt, ryssland, skola, skuggor, skulptör, svart och vit, sweet 16, vinklar, wikipedia
Här är den! Bilden jag pratade om i förra inlägget.
Det är alltså en bild jag tagit till ett bildprojekt till skolan. Man skulle välja en valfri konstnär/skulptör/fotograf och sedan göra ett arbete inspirerad av hen. Jag valde fotografen och konstnären Alexander Rodchenko som verkade mycket inom konstruktivism i 1910-talets Ryssland. Bilden jag har tagit är inspirerad av hans skugg-bilder och hans ovanliga vinklar och perspektiv i hans fotomontage. Vill ni vet mer över honom och hans verk gå in på http://www.modernamuseet.se/en/Stockholm/Exhibitions/1999/Alexander-Rodchenko/  eller Wikipedia om du nu litar på dess fakta. 
 
Hoppas ni gillar bilden, till helgen tänkte jag lägga upp lite bilder från imorgon (fyller 16 imorgon) och sedan tänkte jag att inläggen rullar på lite oftare än förr.
Puss och kram, Elina :)